Modele topless și cosciuge. Pana aici merge imaginația bolnavă a societății.

Reuters transmite că o firmă de confecționat  cosciuge din Polonia a înfuriat Biserica Catolică făcându-și reclamă cu ajutorul unor modele care au pozat topless langă macabrele obiecte.

Din păcate, jurnaliștii pun problema în mod simplist, facandu-se referire doar la conotația afrontului adus pudorii creștinești, într-o ţară unde într-adevăr, influența bisericii catolice este majoră. De fapt, mult mai grav este că acele modele nu sunt, nici mai mult nici mai puţin, decât simple obiecte sexualizate, niște obiecte folosite pentru a vinde, iar dezumanizarea este un gest care trebuie condamnat.

“Am vrut să arătăm că astfel, cosciugul nu este un simbol religios. Este un produs”, a argumentat pentru Reuters, producătorul polonez de sicrie. Deci pentru acești oameni, să vinzi orice fel de produse, până și cosciguge, pozând fete dezbracate, în ipostaze sexy, este 100% corect!

Să ne mai mire? Obiectificarea  corpului femeii  în societatea de astăzi este folosită pentru a vinde absolut orice produs... Pană şi cosciuge, iată.

O definiție a obiectificării poate fi aceasta: “portretizarea femeilor în moduri și contexte care sugerează că femeile sunt doar obiecte la care te poți uita, pe care le poți atinge, sau chiar folosi; obiecte care nu sunt tratate din postura unor ființe umane cu drepturi și nevoi egale”.

Să pozezi o femeie  topless ținând un șarpe în jurul gatului și cocoțând-o pe un sicriu, este în mod evident, nici mai mult nici mai puțin, decât un atac grosolan la adresa demnității umane. A demnităţii tuturor femeilor.

Nu putem să nu semnalăm si să nu condamnăm asemenea lipsă de imaginație publicitară. Trebuie să o spunem din nou: nu sexismul vinde!


0
0
0
s2sdefault
powered by social2s
 

Rețeaua VIF

Ghid pentru victimele violenței sexuale

Discriminari Urbane

Asistență și consiliere pentru violență domestică nonstop și gratuit la 0800 500 333

 

Violență domestică
Educaţie sexuală
Reclamă discriminarea