Biblioteca vie "La Tiganci"
Femeile Rome Invizibile - poveste lejeră despre viață, cunoaștere și identitate - Vineri de la 7 seara la Carturesti, Pictor Arthur Verona 13, 010314 Bucharest, Romania.
mai multe: facebook.com
Femeile Rome Invizibile - poveste lejeră despre viață, cunoaștere și identitate - Vineri de la 7 seara la Carturesti, Pictor Arthur Verona 13, 010314 Bucharest, Romania.
mai multe: facebook.com
În cultura noastră „paradigma filosofică a prieteniei” reflectă „dubla excluziune a femininului... care poate fi observat în marile discursuri etico-politico-filosofice despre prietenie, ca, pe de o parte excluderea prieteniei dintre femei, şi pe de altă parte, excluderea prieteniei dintre un bărbat şi o femeie”. Începând cu anii ’70 au existat diverse încercări de a crea „comunităţi minimale” formate din două femei partenere determinate să facă ceva împreună. Mai multe „camarade” (female buddies) au făcut carieră în diverse domenii artistice şi mediatice, consacrându-le eticheta de „bitch media”. La ora actuală acest stil al femeilor-artiste-camarade este întâlnit doar sporadic.
În 2000 Anetta Mona Chisa şi Lucia Tkacova au stabilit colaborarea lor practică, decizând să facă “împreună pe drum o lucrare”. De-a lungul ultimilor 12 ani au rămas “un partid cu două membre”, în care nu s-au aruncat ca o relaţie de cuplu, ci ca partenere. La un an după întâlnirea lor au creat un video numit Les amies (Prietenele, 2000) care nu redă explicit prietenia lor, ci oferă o privire feministă asupra legăturii dintre o femeie-fetişcană şi o păpuşă, o Barbie uriaşă, ce reprezintă femeia ca obiect al consumului (imaginea ei) şi consumatoare în acelaşi timp. Proiectul ironizează totodată noţiunea de feminitate ce reiese din zicala obişnuită despre “diamantul ca cel mai bun prieten al unei fete”, trimitând la imaginea recârpită din anii ’90 a „fetei IT”. Chiar dacă această piesă este tehnic mai rudimentară, în comparaţie cu lucrări ulterioare ale lor, reuşeşte să atingă multe probleme recurente în arta lor: critica produsului şi întregul spectru al capitalismului, felul în care femeile sunt constrânse de stereotipuri, şi rolul privirii autoriale în consumul de artă.
mai mult: www.rotwandgallery.com
Adauga un comentariuLydia Lunch - Sick With Desire (Liquid Poetry and Spoken Word)
Pe data de 23 februarie 2012, Kulturhaus Bukarest organizează un show special ce îmbină muzica, poezia şi efectele vizuale într-un tot unitar şi spectaculos, iar invitata noastră cu această ocazie va fi nimeni alta decât una dintre cele mai cunoscute imagini ale underground-ului muzical şi artistic (şi feminist) internaţional: Lydia Lunch.
detalii: kulturhaus.ro
Adauga un comentariu
E timpul pentru binele necesar!
Ieri, 14 decembrie 2011, în cadrul Galei Premiilor Academiei, care a avut loc în Aula Academiei din Bucureşti, Premiul „Ion Creangă", în domeniul filologiei şi literaturii, a fost acordat de Academia Română scriitoarei Doina Ruşti, pentru cartea „Lizoanca la 11 ani".
Apărut în anul 2009, la Editura Trei, romanul „Lizoanca la 11 ani" este bestseller şi se află în curs de traducere în italiană şi germană. De asemenea, romanul Doinei Ruşti, pentru care aceasta a primit Premiul „Ion Creangă" în domeniul filologiei şi literaturii, va fi ecranizat în regia lui Radu Jude, drepturile fiind achiziţionate de casa de producţie HiFilm, condusă de Ada Solomon.
Irina Petrescu a primit Premiul „Aristizza Romanescu", în domeniul artelor spectacolului, acordat deAcademia Română pentru „creaţia teatrală şi cinematografică". Născută pe 19 iunie 1941, Irina Petrescu a absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale" din Bucureşti, la clasa profesorilor Ion Şahighian şi David Esrig. Sub bagheta lui Liviu Ciulei, care a descoperit-o, a interpretat roluri importante în spectacole din epoca de glorie a Teatrului „Bulandra".
A colaborat cu numeroşi regizori importanţi, printre care Valeriu Moisescu, Cătălina Buzoianu sau Alexandru Tocilescu. Este prezentă în distribuţia a peste 25 de filme, printre care: „Străinul", creaţia regizorului Mihai Iacob, „Duminică la ora 6", regizat de Lucian Pintilie, „Dimineţile unui băiat cuminte", de Andrei Blaier. Irina Petrescu poate fi văzută la Teatrul „Bulandra", în spectacolele „Unchiul Vania", de A.P. Cehov, în regia lui Yuriy Kordonskiy, „Căsătoria", de Gogol, montare a aceluiaşi regizor, precum şi în „Oblomov",după I.A. Goncearov, şi „Sfârşit de partidă", de S. Beckett, puse în scenă de Alexandru Tocilescu.
Sursa : www.adevarul.ro
Adauga un comentariu