0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

În cultura noastră „paradigma filosofică a prieteniei” reflectă „dubla excluziune a femininului... care poate fi observat în marile discursuri etico-politico-filosofice despre prietenie, ca, pe de o parte excluderea prieteniei dintre femei, şi pe de altă parte, excluderea prieteniei dintre un bărbat şi o femeie”. Începând cu anii ’70 au existat diverse încercări de a crea „comunităţi minimale” formate din două femei partenere determinate să facă ceva împreună. Mai multe „camarade” (female buddies) au făcut carieră în diverse domenii artistice şi mediatice, consacrându-le eticheta de „bitch media”. La ora actuală acest stil al femeilor-artiste-camarade este întâlnit doar sporadic.

În 2000 Anetta Mona Chisa şi Lucia Tkacova au stabilit colaborarea lor practică, decizând să facă “împreună pe drum o lucrare”. De-a lungul ultimilor 12 ani au rămas “un partid cu două membre”, în care nu s-au aruncat ca o relaţie de cuplu, ci ca partenere. La un an după întâlnirea lor au creat un video numit Les amies (Prietenele, 2000) care nu redă explicit prietenia lor, ci oferă o privire feministă asupra legăturii dintre o femeie-fetişcană şi o păpuşă, o Barbie uriaşă, ce reprezintă femeia ca obiect al consumului (imaginea ei) şi consumatoare în acelaşi timp. Proiectul ironizează totodată noţiunea de feminitate ce reiese din zicala obişnuită despre “diamantul ca cel mai bun prieten al unei fete”, trimitând la imaginea recârpită din anii ’90 a „fetei IT”. Chiar dacă această piesă este tehnic mai rudimentară, în comparaţie cu lucrări ulterioare ale lor, reuşeşte să atingă multe probleme recurente în arta lor: critica produsului şi întregul spectru al capitalismului, felul în care femeile sunt constrânse de stereotipuri, şi rolul privirii autoriale în consumul de artă.

mai mult: www.rotwandgallery.com

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Lydia Lunch - Sick With Desire (Liquid Poetry and Spoken Word)

Pe data de 23 februarie 2012, Kulturhaus Bukarest organizează un show special ce îmbină muzica, poezia şi efectele vizuale într-un tot unitar şi spectaculos, iar invitata noastră cu această ocazie va fi nimeni alta decât una dintre cele mai cunoscute imagini ale underground-ului muzical şi artistic (şi feminist) internaţional: Lydia Lunch.

detalii: kulturhaus.ro

 

 

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

E timpul pentru binele necesar!

Ceea ce Candidata la Președinție a prevăzut de atâta vreme a sosit. Mesajele Candidatei de renunțare la speranță nu mai sunt percepute ca ceva excentric și provocator, astăzi senzația de absență a viitorului e o realitate banală. De aceea Candidata la Președinție va propune un adăpost în incinta Casei Poporului, în perioada 25 - 29 aprilie, destinat nediscriminatoriu tuturor cetățenilor. Aici se vor găsi toate cele necesare supraviețuirii.
Dacă anul trecut a fost anul voluntariatului anul ăsta va fi anul exploatării directe și cinice. În contrast propunem să testăm timp de 5 zile asistență medicală și socială pe gratis într-o lume fără voluntari, refugiu, mîncare pe gratis fără șantaj, informare si terapie politică, adăpost postspectacol, acces gratuit la internet, dezbateri despre vremurile ce apun si crizele ce au sa vină.
Vă invităm la Casa Poporului pentru că a venit momentul ca această instituție să-și îndeplinească misiunea istorică, să fie un refugiu atunci când nimic nu mai funcționează și când totul se plătește la sânge. Casa aceasta trebuie să încerce să hrănească, să spele și să îngrijească pe cei care oricum sunt expulzați și continuă să fie expulzați și eliminați fără milă. Credem că majoritatea instituțiilor, bisericilor, muzeelor, hotelelor, catedralelor, palatelor, ministerelor, sediilor de bănci ar trebui să devină case pentru cei care nu mai au nici o casă (homeless) și nici un adăpost – nici măcar temporar. Peste tot populațiile sunt reduse la nevoi primare legate de hrană, adăpost și prim ajutor medical inexistent. În capitalismul târziu asistăm la transformarea populației umane într-o mare tabără de refugiați. Vrem să demascăm modul în care populismul și ideologia partidelor volk-iste vor încerca și încearcă să transforme populațiile în mase de manevră electorală.
Candidata nu știe dacă va reuși să oprească toate aceste tendințe, așa că în cel mai rău caz prin acest adăpost vom accentua distopia pe care deja o intuim. Casa Poporului va deveni astfel un loc pentru a gândi prezentul și a simți viitorul.
Ce se mai întâmplă in Adăpostul Poporului:
Miercuri 25 Apr,19.00
Does Europe have any future? - atelier cu Franco Bifo Berardi (invitat pentru prima oară in România)
Joi 26 Apr, 19.00
- Deschiderea oficială a adăpostului - vor lua cuvântul Candidata la Președinție și invitații săi
- Paraparada - APARAT SECURITY
Vineri 27 Apr
16.00 - 20.00 - Facing the Wall, Disaster, Collapse and the Impossibility-to-not-Love - workshop with Akseli Virtanen
20.30  - Meditation - Valentina Desideri
21.00 - Proiecție de film
Sambătă 28 Apr
16.00 - 20.00 - Facing the Wall, Disaster, Collapse and the Impossibility-to-not-Love - workshop with Akseli Virtanen
20.00 - Lansarea Bezna #3
20.30
- Apocalipsa queer vs copilul salvator - Mihai Lukacs
- Soulstorming - BMR (Alina Popa, Irina Gheorghe)
- Suntem cu toții reptilieni acum - Florin Flueras
Duminică 29 Apr
15.00 Cercul de lectură politică
17.00
- 112 - Iuliana Stoianescu
- Ghid de supraviețuire - Cosima Opârtan
- Despre Migranți - Simina Guga
18.30
- Peronismul va fi revoluționar sau nu va fi deloc - Eva Peron
- Condiția postspectacol - Ion Dumitrescu
- Viata publica, viata privata, care sunt limitele? - Caroline Keppi-Gurita
20.00
-  FRR/kunstahallke.ro prezinta:  Strategia Apei - Alexandru Gurita
Mai multe in adăpost:
- În fiecare zi va avea loc un freeshop. Aduceți lucruri pe care vreti sa le schimbati (haine, electronice, obiecte etc.), luați orice vă trebuie din ce găsiți la Adăpost, ce rămâne va fi donat către oamenii fără adăpost.
- În fiecare zi se va găti mâncare simplă dar hrănitoare. De asemenea, puteti aduce și voi niște mâncare pe care să o impărțiți cu alții - Simina Guga, Ovidiu Anemțoaicei, Ștefan Tiron și cine se mai oferă să ajute.
-In fiecare zi Terapie politică cu Valentina Desideri și asistență medicală asigurată de Iuliana Stoianescu
Detalii ateliere:
(se vor ține în imba engleză)
Does Europe have any future? - atelier cu Franco Bifo Berardi:
Franco ‘Bifo’ Berardi is a contemporary writer, autonomist theorist and media activist. He founded the magazine A/traverso (1975-1981), and initiated Radio Alice, the first pirate radio station in Italy (1976-1978). His work analyzes the role of media and information technology in post-industrial capitalism, in particular drawing from schizoanalysis and aesthetics to investigate processes of subjectification within precarious labor. Human emotions and embodied communication becomes increasingly central to the production and consumption patterns that sustain capital flows in post-industrial society, and as such Berardi uses the concepts of "cognitariat" and "info labour" to analyze this psycho-social process. In his recent book, After the Future , he tries to prefigure what can come after our present end of the future.
Facing the Wall, Disaster, Collapse and the Impossibility-to-not-Love - workshop with Akseli Virtanen:
Exhaustion of the possible. Three metamorphoses of the spirit. From biopower to arbitrary power. To function “in another way” (Benjamin). Economy as oikonomia. Topoi koinoi. An-arche. The secret bond between anarchy and government. Production of ethics. Production of memory. Giorgio Agamben and Paolo Virno’s on coming politics. Good and evil share the same root. Distance to environment. Mode of potentiality. Endless regression. Openness to the world. Experience of potentiality. Exhaustion of the realizable vs. exhaustion of the possible. Pathos of distance. Disaster, fragilization and desubjectivation. Impossibility-to-not-love. Copoiesis. Kafkamachine. Cooperation to come. Robin Hood Investment Fund of the Precariat. Minor Asset Management.
Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Ieri, 14 decembrie 2011, în cadrul Galei Premiilor Academiei, care a avut loc în Aula Academiei din Bucureşti, Premiul „Ion Creangă", în domeniul filologiei şi literaturii, a fost  acordat de Academia Română scriitoarei Doina Ruşti, pentru cartea „Lizoanca la 11 ani".

Apărut în anul 2009, la Editura Trei, romanul „Lizoanca la 11 ani" este bestseller şi se află în curs de traducere în italiană şi germană. De asemenea, romanul Doinei Ruşti, pentru care aceasta a primit Premiul „Ion Creangă" în domeniul filologiei şi literaturii, va fi ecranizat în regia lui Radu Jude, drepturile fiind achiziţionate de casa de producţie HiFilm, condusă de Ada Solomon.

 

 

Irina Petrescu a primit Premiul „Aristizza Romanescu", în domeniul artelor spectacolului, acordat deAcademia Română pentru „creaţia teatrală şi cinematografică". Născută pe 19 iunie 1941, Irina Petrescu a absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale" din Bucureşti, la clasa profesorilor Ion Şahighian şi David Esrig. Sub bagheta lui Liviu Ciulei, care a descoperit-o, a interpretat roluri importante în spectacole din epoca de glorie a Teatrului „Bulandra".

A colaborat cu numeroşi regizori importanţi, printre care Valeriu Moisescu, Cătălina Buzoianu sau Alexandru Tocilescu. Este prezentă în distribuţia a peste 25 de filme, printre care: „Străinul", creaţia regizorului Mihai Iacob, „Duminică la ora 6", regizat de Lucian Pintilie, „Dimineţile unui băiat cuminte", de Andrei Blaier. Irina Petrescu poate fi văzută la Teatrul „Bulandra", în spectacolele „Unchiul Vania", de A.P. Cehov, în regia lui Yuriy Kordonskiy, „Căsătoria", de Gogol, montare a aceluiaşi regizor, precum şi în „Oblomov",după I.A. Goncearov, şi „Sfârşit de partidă", de S. Beckett, puse în scenă de Alexandru Tocilescu.

Sursa : www.adevarul.ro

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s
 

Rețeaua VIF

Ghid pentru victimele violenței sexuale

Discriminari Urbane

Asistență și consiliere pentru violență domestică nonstop și gratuit la 0800 500 333

 

Violență domestică
Educaţie sexuală
Reclamă discriminarea