Nu uitați să vă rezervați din timp locul la Gadjo Dildo! teatru@greenhours.ro sau telefon: 0788 452 485
După spectacol dezbatem cu activiști lgbt romi și neromi despre un subiect mult ignorat: cum e să fii rom/ă și LGBT în România? 
Până vinerea viitoare vă lăsăm cu un material despre Giuvlipen în Think outside the box

Pe curând!

Mihaela Drăgan, Duminică Elena and Zita Moldovan.

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

 

Maternitatea și implicit corpul femeii devin din ce în ce mai mult un bun public, confiscat, rând pe rând de actul medical, de interesele politice, de manipulările publicitare, de diverși autori cu pretenții mai mult sau mai puțin întemeiate la validare științifică. Toți știu cum trebuie să arate maternitatea, ce înseamnă să fii mamă, cum e mai bine sa fii mamă. Singurele voci care se fac mai puțin auzite sunt chiar cele ale mamelor, deși ele sunt trăitoarele acestor stări ale sarcinii și maternității, pentru că așa merg lucrurile într-o cultură sexistă: experiențele femeilor sunt minore, private, neimportante. Elena Vlădăreanu, autoarea textului acestui spectacol,  Robert Bălan-regizor și cele 3 actrițe, Dana Voicu, Clara Florescu și Lala Mișosniky,  demontează cu o extraordinară capacitate expresivă acest clișeu, încorporând într-un act artistic deosebit sintagma atât de cunoscută feminismului: ceea ce este personal, este politic.

Este cel mai personal şi, în acelaşi timp, cel mai politic text pe care l-am scris vreodată. Asta şi pentru că maternitatea, pe lângă toate lucrurile cunoscute sau mai puţin cunoscute, dar la care într-un fel sau altul mă aşteptam, m-a pus şi în situaţia de a mă confrunta cu limitele corpului meu şi cu statutul meu artistic (sau social, ca să nu sune atât de pretenţios). Adică, ce mai pun acum după „elena vlădăreanu,”? Mămică? E suficient pentru mine? Aş vrea mai mult? Îmi permit să fac mai mult? E drept faţă de copil ca eu să-mi folosesc timpul şi pentru altceva care să nu intre în schema alăptat-joacă-activităţi? Cum mă împac cu faptul că biroul şi laptopul şi cărţile au fost înlocuite rapid de blatul de bucătărie, aragaz şi oale? Este despre confuzie şi despre timp, despre corp şi despre identitate, despre nutriţie, hrană sănătoasă, angoasă. Despre limite. Inclusiv despre cele ale literaturii.

Pot să mai scriu poezie? Dacă scriu, de ce aş publica-o? Cum să rămână în depozit cel mai actual şi mai acut text al meu despre mine? Au ieşit trei voci. Trei femei. Vorbesc despre mine (cum altfel, că doar eu le-am scris), vorbesc despre voi.

Le mulţumesc mamelor grozave pe care le am în jur, începând chiar cu mama mea, de la care am învăţat atâtea şi care m-au inspirat enorm (Elena Vlădăreanu).

 

Spectacolul este produs de Compania Art No More, în colaborare cu WASP (Working Art Space and Production) și-l mai puteți vedea (deocamdată), pe 9 și 25 mai, la WASP, str. Ion Minulescu nr. 67-93, în incinta Fabricii Flaros (fostă Flamura Roșie).

 

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Diverşi glumeţi ce se consideră artişti continuă să propage bancuri misogine considerând că publicul râde la comandă când e vorba, spre exemplu, despre viol. Glumele despre viol nu au nimic comic, dar au o legătură directă cu sexismul şi misoginismul. Din fericire există spectatori care se revoltă şi condamnă această pretenţie de unanimitate doar de dragul unei "poante bune". Nu am râs niciodată la bancurile sexiste şi prefer să fiu etichetată ca lipsită de haz de nişte imbecili care se conformează în asemenea hal mentalităţii patriarhale (femei sau bărbaţi deopotrivă), şi cărora le lipseşte cu desăvârşire ...umorul.

mai mult: http: socialistworker.org

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Afrim se raportează la eliberarea feminină care a început odată cu apariţia pilulei contraceptive, a înmulţirii divorţurilor, a creşterii numărului de femei care lucrau, şi a explodat în perioada flower power. Elevă la şcoala catolică, dar declarat budistă (doar aşa putea accepta „reîncarnarea“ peştişorului în enigmaticul Mr. Lawrence), micuţa Iris sesizează contradicţiile de viziune asupra sexului între doctrina religioasă şi membrii familiei sale, inclusiv Miss Rose. Autonomia financiară şi eliberarea sexuală au permis femeilor o independenţă emoţională, chiar dacă nimeni nu a garantat şi fericirea. În sfîrşit, mama are curajul să părăsească un cămin care-i era închisoare, dar despre viaţa ei ulterioară nu ştim nimic. Am putea alege să credem că a fost fericită, intuiţia însă susţine contrariul.

Fetiţa din bolul peştişorului auriu, de Morris Panych, regia Radu Afrim, Teatrul German din Timişoara.

mai multe: dilemaveche.ro

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Regizoarea Gianina Carbunariu semneaza in numarul 17 al Scena.ro (recent aparut) un amplu eseu despre munca de cercetare pentru cel mai nou spectacol al ei, X mm din Y km. Spectacolul a fost prezentat recent intr-un turneu la Teatrul Odeon si a fost selectionat in programul Festivalului european al Spectacolului, Fest-FDR ce va avea loc la Timisoara intre 5 si 13 mai.

mai multe: revistascena.ro

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

La aniversarea unui an de la înfiinţare, Asociaţia No Abuse are deosebita plăcere de a vă invita la evenimentul “Violenţa pusă în scenă”, care se va desfăşura joi, 24 noiembrie, începând cu ora 17:30, la Godot Cafe-Teatru (str. Blănari, nr.14.).

Cu această ocazie, Asociaţia No Abuse prezintă premiera pieselor de teatru cu rol educativ “Fraţii” si “Dincolo de dincoace”. Scenariile sunt scrise de tineri din liceele bucureştene, beneficiari ai proiectului "Prin noi, o lume mai buna pentru toţi!", şi au ca sursă de inspiraţie cazuri reale. Proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Direcţia pentru Sport şi Tineret a municipiului Bucureşti, cu sprijinul a 30 de voluntari. Evenimentul de joi, 24 noiembrie, marchează, de asemenea, “Ziua internaţională pentru eliminarea violenţei împotriva femeilor”.

Vă asteptăm să fiţi alături de noi şi partenerii noştri.

Vă rugăm sa ne confirmaţi participarea la adresa de email noabuse2010@gmail.com

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

In perioada 29 august –10 septembrie 2011, in La Muse, Teatrul de pe Lipscani 53, se desfasoara  „UNDERCLOUD, Festivalul de Teatru Independent de Orice”. Timp de aproape doua saptamani puteti viziona 20 de spectacole, selectate dintre cele mai bune productii ale teatrelor independente din Bucuresti.

Din aceasta abundenta de piese, doua, insa, vi le recomandam cu incredere.

Marti, 6 septembrie, la ora 19.00, se joaca „Declar pe propria raspundere”. Este un One Woman Show (si nu un One Man Show, cum mentioneaza, de exemplu, www.realitatea.net!), cu Alina Serban, o actrita de origine roma, care are curajul de a-si aduce pe scena  propria copilarie, in incercarea (reusita, credem noi!) de a spune o poveste despre ce inseamna viata unei fete apartinand acestei etnii, penduland intre tentatia de a „deveni” majoritara, din nevoia de a scapa de saracie si nevoia de a lupta cu prejudecatile.

Joi, 8 septembrie, tot la ora 19.00, puteti viziona „Fetele grase castiga intotdeauna”,  despre care v-am mai povestit, de altfel. Pozitionata intr-un cu totul alt registru tematic, piesa vorbeste intr-o maniera convingatoare, despre nocivitatea modelelor de frumusete impuse social, cu largul suport al mass-media, care forteaza femeile sa renunte la tot ceea ce reprezinta in mod real, pentru a deveni simple trupuri, pe placul sotilor, al colegilor sau al sefilor.

In incheierea festivalului, pe 10 septembrie, va avea loc si o premiera: „O femeie singura”, cu Maia Morgenstern. Premiera fiind, nu am vazut aceasta piesa, insa credem ca merita incercat!

Oricum, daca ne uitam la programul festivalului, pe care-l puteti accesa pe www.daya.ro, impresia generala este aceea ca femeile sunt pe deplin prezente, fie ca performere ale actului artistic, fie ca povesti semnificative ale unor destine!

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

"Monoloagele Vaginului" - dupa Eve Ensler, cu: DIANA GIUBERNEA, regia: MONA GAVRILAS
Duminica, 29 mai 2011, ora 19:00, Café Boheme (Str. Caderea Bastiliei nr. 11). Durata spectacolului: 1 ora si 15 minute.

Centrul FILIA, alaturi de Diana GIUBERNEA si Mona GAVRILAS, va prezinta Monoloagele Vaginului, un spectacol atipic, rafinat, emotionant, incitant si provocator.

Acest spectacol a fost jucat in peste 200 de reprezentatii, avand turnee in tara din 2005 pana in prezent. Au avut loc reprezentatii cu succes la Brasov, Cluj, Arad, Timisoara, Sighet, Constanta, Costinesti, Vama Veche, Rosia Montana (festivalul FAN FEST 3 editii), Braila, Galati, Bacau, Pitesti. In Bucuresti spectacolul s-a jucat in Club A (peste 80 de spectatori), Club Prometheus, Tinerimea Romana, Teatrul Nottara.

A beneficiat si de participari la Festivaluri Internationale de Teatru si a caștigat Premiul pentru cea mai Buna Actrita in cadrul Festivalului de Teatru International de la Pitesti. Monoloagele Vaginului este o piesa cu succes la public, presa si critica. Personalitati care au apreciat spectacolul: Ileana Lucaciu, Magdalena Boiangiu, Natalia Stancu, Alice Geogescu, Marius Zarafescu, Valeriu Moisescu, Doru Mares.
Pretul biletului: 20 RON (pentru studenti si masteranzi 15 RON).

 

UPDATE: Spectacolul se va juca si duminica, pe 5 iunie 2011, ora 19.00, Cafe Boheme (Str. Bastiliei nr.11)

Pretul biletului: 20 RON (pentru studenti si masteranzi 15 RON).

Puteti confirma prezenta la alice_iancu@yahoo.com

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Ilona Voicu

… 4 femei care asteapta in antecamera unei clinici de liposuctie vorbesc despre experientele lor legate de problemele de greutate, incepand cu amintiri dureroase despre propria copilarie si continuand cu frustrarile legate de viata de cuplu sau de cea profesionala. Monoloagele, scenele care recreaza abil povestile celor 4 femei (si, in fapt, povestile atator altele) nu sunt altceva decat modalitati foarte sugestive de a contura o realitate in care standardele de frumusete feminina, impuse in special de catre mass-media, le forteaza sa se conformeze unor sabloane, sa devina papusi perfecte, aparitii care sa bucure ochii sotului, angajatorului, clientului, trecatorului …

Nu stiu daca in viata reala fetele grase castiga intotdeauna, dar cele 4 personaje ale acestei piese ne arata, in final, ca acest model stereotip care asociaza frumusetea feminina unor standarde ce transforma femeile in simple ambalaje non-celulitice dar si non-substantiale, poate fi, pur si simplu, desfiintat si aceasta le transforma in castigatoare.

Si castigatoare sunt, la randul lor, cele 4 actrite, tinere absolvente, precum si regizoarea piesei, pentru actul lor artistic plin de naturalete, gingasie, umor, forta, mesaj feminist. O combinative rar intalnita in teatrul romanesc, in special din cauza absentei ultimului ingredient, asa ca piesa chiar merita vazuta!

Marti, 31 mai, ora 20:30, in Tete-a-Tete Coffee Art & Chill (Parcul Herastrau) se va sustine reprezentatia piesei de teatru "Fetele grase castiga intotdeauna". De: Madeleine George, Cu: Alexandra Craciun, Eliza Pauna, Lavinia Pop-Coman, Alexandra Gogan. Regia: Dana Voicu

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Dramaturgul Saviana Stanescu, stabilita la New York din 2001, a fost inclusa pe lista celor mai importante 15 personalitati din teatrul newyorkez independent, informeaza nytheatre.com. Lista cuprinde artisti cara au fost "prolifici, versatili si generosi cu talentul lor". Dramaturgul Saviana Stanescu se regaseste in top alaturi de nume mari ale scenei independente din metropola americana, precum Matt Brogan si Catherine Porter, dar si celebrul La MaMa Experimental Theatre Club...

 

Adauga un comentariu
Citește mai departe...
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Ilona Voicu

 “Femeia de Ceara“ este prima piesa dintr-un proiect mai amplu (“Teatrul Tabu”) al regizorilor  Mihai Vantu si Daniel Ionescu, proiect despre care initiatorii lui afirma ca “va trata subiecte contemporane, TABU. Temele abordate, nu tot timpul comode, dar vecine noua, vor prinde viata in spectacole diferite, in spatii diferite“.

 Piesa, care se joaca la Centrul Cultural pentru UNESCO Nicolae Balcescu si in care Lacramioara Brecea face un rol foarte convingator, este o poveste absolut tulburatoare despre drama unei mame careia ii moare copilul si care, asa cum sugereaza si titlul, se topeste sub povara obsesiva a retrairii ultimelor clipe ale bebelusului ei, timp de 17 zile si 17 nopti, pana la epuizare, pana la propria-i moarte.

Dincolo de povestea ca atare, femeia de ceara este, de fapt, femeia invizibila, femeia condamnata sa-si traiasca singura drama, pentru ca problemele ei si cele ale celor asemenea ei nu le veti gasi niciodata pe agenda publica, in pofida faptului ca, asa cum aflam la sfarsitul piesei, anual, aproximativ 2500 de femei din Romania traverseaza o drama asemanatoare celei traite de ea.

Iata ca femeia-mama nu este numai cea de care trebuie sa ne aducem aminte o data pe an sau atunci cand nu mai avem alte solutii de a salva tara de la saracie, decat reducerea indemnizatiei pe care o primeste, ci si femeia de la care ar trebui sa avem curajul de a nu intoarce privirea atunci cand sufera, are nevoie de ajutor, plange, tipa, se topeste de suferinta pentru suferinta copilului ei.

 Pentru curajul de a aduce un asemenea mesaj in spatiul public si de a-l promova in pofida absentei unei sustineri substantiale, site-ul www.feminism-romania.ro sprijina initiativa realizatorilor acestui spectacol si a celorlati parteneri ai acestuia.  

 

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Ilona Voicu

Editia de anul acesta a Festivalului National de Teatru, desfasurata in perioada  30 octombrie – 7 noiembrie, ca si editiile anterioare, de altfel, a starnit comentarii laudative, dar si critici vehemente cu privire la selectia propusa sau referitoare la unele dintre piesele prezente in festival. Nefiind in niciun fel specializata in probleme de teatrologie, voi evita sa ma lansez in cometarii care sa puna sub semnul intrebarii valoarea artistica a vreunuia dintre spectacole sau corectitudinea criteriilor de selectie folosite de catre curatoarea festivalului, Cristina Modreanu.

Ceea ce m-a impresionat pe mine in mod mai putin placut si dintr-o perspectiva feminista, desigur, pentru ca, atunci cand iti asumi aceasta perspectiva, nu poti sa o lasi la garderoba atunci cand mergi la teatru, este absenta aproape totala din preocuparile teatrului romanesc a problematicii feminine (cu cea feminista nici nu speram, oricum, sa ma intalnesc), dar si prezenta relativ scazuta a unor piese regizate de femei, desi acestea din urma merita felicitate pentru curajul lor de a aborda fie teme-tabu intr-o maniera novatoare, de teatru-documentar (Geanina Carbunariu – “20/20), fie un gen care...

Adauga un comentariu
Citește mai departe...
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

In perioada 1-4 septembrie 2010, la Mangalia s-a desfasurat Gala Tanarului Actor "Hop". Premiul pentru cea mai buna actrita a fost castigat de Laura Bilic, cu textul "Pete de cerneala" de Michael Frayn, tradus si adaptat chiar de catre actrita.

Personajul interpretat de Laura Bilic este o tanara care se prezinta, coplesita de emotii, la un interviu de angajare.

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Dupa mai bine de 400 de ani de traditie exclusiv masculina, Teatrul londonez Globe, pe scena caruia au fost prezentate in premiera piesele lui Shakespeare, pune in scena o piesa de teatru scrisa de o femeie, asa cum informeaza The Independent. Este vorba despre “Bedlam”, piesa lui Nell Leyson, a carei premiera a avut loc duminica, 5 septembrie 2010,  si care a fost regizata tot de catre o femeie, Jessica Swale. Spectacolul, care a fost bine primit de public si de critica, prezinta, pe fundalul unei Londre a secolului al XVIII-lea, povestea unei tinere provinciale, internata intr-un cunoscut stabiliment psihiatric al vremii, al carui nume popular da si titlul piesei.

“O extravaganta … Transformand Globe intr-un haotic azil de nebuni si umplandu-l cu energie bufa si cu o exuberanta plina de o neagra veselie … “ sunt cuvintele cu care incepe cronica piesei din The Independent, in timp ce Daily Telegraph scrie 'Jessica Swale regizeaza o productie plina de viata, ce gazduieste prestatii actoricesti reusite si o minunata selectie de cantece populare ale epocii”.

Adauga un comentariu
0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Mai multe articole...

 

Rețeaua VIF

Ghid pentru victimele violenței sexuale

Discriminari Urbane

Asistență și consiliere pentru violență domestică nonstop și gratuit la 0800 500 333

 

Violență domestică
Educaţie sexuală
Reclamă discriminarea