Cum să vinzi un cosciug?
Modele topless și cosciuge. Pana aici merge imaginația bolnavă a societății.
Reuters transmite că o firmă de confecționat cosciuge din Polonia a înfuriat Biserica Catolică făcându-și reclamă cu ajutorul unor modele care au pozat topless langă macabrele obiecte.
Din păcate, jurnaliștii pun problema în mod simplist, facandu-se referire doar la conotația afrontului adus pudorii creștinești, într-o ţară unde într-adevăr, influența bisericii catolice este majoră. De fapt, mult mai grav este că acele modele nu sunt, nici mai mult nici mai puţin, decât simple obiecte sexualizate, niște obiecte folosite pentru a vinde, iar dezumanizarea este un gest care trebuie condamnat.
“Am vrut să arătăm că astfel, cosciugul nu este un simbol religios. Este un produs”, a argumentat pentru Reuters, producătorul polonez de sicrie. Deci pentru acești oameni, să vinzi orice fel de produse, până și cosciguge, pozând fete dezbracate, în ipostaze sexy, este 100% corect!
Să ne mai mire? Obiectificarea corpului femeii în societatea de astăzi este folosită pentru a vinde absolut orice produs... Pană şi cosciuge, iată.
O definiție a obiectificării poate fi aceasta: “portretizarea femeilor în moduri și contexte care sugerează că femeile sunt doar obiecte la care te poți uita, pe care le poți atinge, sau chiar folosi; obiecte care nu sunt tratate din postura unor ființe umane cu drepturi și nevoi egale”.
Să pozezi o femeie topless ținând un șarpe în jurul gatului și cocoțând-o pe un sicriu, este în mod evident, nici mai mult nici mai puțin, decât un atac grosolan la adresa demnității umane. A demnităţii tuturor femeilor.
Nu putem să nu semnalăm si să nu condamnăm asemenea lipsă de imaginație publicitară. Trebuie să o spunem din nou: nu sexismul vinde!
Adauga un comentariu